تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه راهی مطمئن، ساده و ارزان برای مهاجرت به خارج از کشور و رسیدن به آرزوهای مانند ادامه تحصیلات آکادمیک، داشتن شغل مورد علاقه، فراهم آوردن زندگی مرفه تر و… است. سالانه افراد زیادی برای اخذ پزشکی در روسیه، تحصیل دندانپزشکی در روسیه و همچنین رشته های غیر پزشکی مثل مهندسی، مدیریت، علوم سیاسی و… در مسیر مهاجرت تحصیلی به روسیه قدم بر می‌دارند. 

جدول مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه
  • مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران
  • پایینتر بودن هزینه زندگی نسبت به بسیاری از کشورها
  • شرط سنی: ندارد
  • بدون نیاز به تمکن مالی
  • شرط معدل: ندارد
  • نیاز به مدرک زبان: ندارد
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی
  • دارای دانشگاه های با رنک بالا در جهان
  • امکان ورود به دانشگاه بدون آزمون

رادوتا، برترین مؤسسه مهاجرت تحصیلی به روسیه، نقشه پیمودن  مسیر تحصیل در روسیه را برای شما ترسیم کرده است و در طول این مسیر از ابتدای راه در کنار شما‌ خواهد بود. تجربه و دانش تیم حرفه ای رادوتا این اطمینان را به شما می‌دهد که بدون دغدغه و با آسودگی خاطر مسیر مهاجرت تحصیلی به روسیه را طی کنید.

تحصیل در روسیه. روسیه از نظر رنک و رتبه در جهان جز بهترین کشورهاست. واحد پول این کشور روبل است، دین این کشور مسیحیت و پایتخت آن مسکو می باشد.

6 گام تحصیل در روسیه

مراحلی که برای تحصیل در روسیه باید طی کنید (روی هر مرحله کلیک کنید)

رودمپ با آیکون‌ها و انیمیشن موج‌وار

1. دریافت مشاوره و انتخاب دوره پادفک

دریافت مشاوره و راهنمایی‌های لازم از کارشناسان دارای صلاحیت و انتخاب بهترین دوره پادفک با توجه به انتظارات و نیازهای فرد

2. ثبت نام در دوره پادفک و اخذ پذیرش

انجام امورات مربوط به ثبت نام و اخذ پذیرش از دوره پادفک مورد نظر

3. گذراندن دوره پادفک

شروع دوره پادفک و گذراندن این دوره به صورت آنلاین

4. اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر برای کورس اصلی

شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های مورد نظر دانشجو و کسب نمره قبولی یا اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه مدنظر

5. اخذ دعوتنامه و ویزا

دریافت دعوتنامه از دانشگاه و دریافت ویزا از سفارت روسیه

6. سفر به روسیه و تحصیل در رشته مدنظر

شروع تحصیل در رشته مورد نظر در روسیه

1. مشاوره تخصصی

پیش از قدم گذاشتن در هر مسیری، بررسی جوانب مختلف آن امر، ترسیم یک نقشه راه، دریافت مشاوره و راهنمایی از متخصصین حوزه مربوطه بسیار مهم و راهگشاست و مهاجرت تحصیلی نیز از این قاعده پیروی میکند، زیرا هر ساله قوانین مربوط به اخذ پذیرش از دانشگاه ها، قوانین اخذ ویزا و… دستخوش تغییرات می شوند و به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که در صورتیکه قصد مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه و تحصیل در روسیه را دارید پیش از انجام هر اقدامی، از راهنمایی های مشاورین و متخصصین تحصیل در روسیه بهره مند شوید.

رادوتا به واسطه دانش و تجربه کارشناسان و مشاوران حرفه ای خود، فرصتی را فراهم کرده است تا متقاضیان تحصیل در روسیه، دقیق ترین و بروزترین اطلاعات لازم در حوزه مهاجرت تحصیلی به روسیه را از کارشناسان حرفه‌ای دریافت کنند. رادوتا بنا به رسالت خود و با توجه به اهمیت این بخش از فرآیند مهاجرت تحصیلی به روسیه، مشاوره تخصصی مهاجرت تحصیلی خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

تحصیل در روسیه

2و3. انتخاب دوره پادفک و گذراندن این دوره

 دوره آمادگی پادفک روسی، گام مهم بعدی است که پیشنهاد می‌شود همه متقاضیان تحصیل در روسیه این دوره را سپری کنند. در اینجا به اختصار به  توضیح آن می‌پردازیم. اما توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات کامل‌تر به نوشته دوره پادفک روسیه چیست؟ مراجعه کنید.

دوره پادفک روسیه معادل دوره پیش دانشگاهی در ایران است. دانشجویان غیرروسی که از کشورهای دیگر به قصد تحصیل در روسیه به کشور تزارها مهاجرت می‌کنند، برای یادگیری و تسلط به زبان روسی باید در کلاس‌های آموزشی تحت عنوان پادفک شرکت کنند. در این کلاس‌ها در کنار زبان روسی، دروس تخصصی مرتبط با رشته دانشگاهی مورد نظر داوطلب نیز تدریس می‌گردد. علاوه بر این بسیاری از دانشگاه‌های روسیه داشتن مدرک پادفک را الزامی میدانند.

همه چیز در باره پادفک

هزینه، مدت زمان، بهترین پادفک و..

4. اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر برای کورس اصلی

در روسیه برای ورود به دانشگاه یک امتحان جامع مانند کنکور ایران برگزار نمی شود و هر دانشگاه مستقلا اقدام به پذیرش دانشجویان می کند. معمولا در هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان یک امتحان اختصاصی و جداگانه برگزار می شود. در صورتی که متقاضیان حداقل نمراتی که برای پذیرش معین شده است را دریافت کنند، توسط دانشگاه پذیرفته می شوند و مجوز تحصیل در دانشگاه را کسب می کنند و به دوره های کورس اصلی دانشگاه راه پیدا می کنند.

آزمون های ورودی دانشگاه ها معمولا شامل دروس تخصصی رشته ی مورد نظر دانشجویان در دانشگاه و درس زبان می شود.

برای مثال اگر یک دانشجو قصد تحصیل در رشته ی پزشکی را داشته باشد، باید برای پاسخگویی به سوالات دروس زیست، شیمی و زبان آمادگی خود را تقویت کند و اگر دانشجویی قصد تحصیل در رشته های مهندسی را داشته باشد، دروس فیزیک، ریاضی و زبان از او امتحان گرفته می شود.

لازم به ذکر است که این دروس در دوره های پادفک به دانشجویان آموزش داده می شود.

بنابراین یکی از مراحل مهم برای تحصیل در دانشگاه های کشور روسیه، پس از گذراندن دوره ی پادفک، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر و کسب نمره ی قبولی است.

لازم به ذکر است که علاوه بر دانشگاه‌های برگزار کننده آزمون ورودی، برخی دیگر از دانشگاه‌های روسیه بدون برگزاری آزمون و با بررسی مدارک و سوابق تحصیلی، جهت تحصیل در روسیه اقدام به پذیرش دانشجویان می‌کنند. رادوتا با توجه به ارتباطات گسترده خود، خدمات پذیرش تضمینی دانشگاه های روسیه را به صورت کامل انجام می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه و ثبت نام در دانشگاه های روسیه می توانید با کارشناسان رادوتا در ارتباط باشید.

رادوتا تنها موسسه دارای قرارداد رسمی با دانشگاه های روسیه
Continuous Horizontal Scrolling Marquee
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5 Image 6 Image 7 Image 8 Image 9 Image 10 Image 11 Image 12 Image 13 Image 14 Image 15 Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5 Image 6 Image 7 Image 8 Image 9 Image 10 Image 11 Image 12 Image 13 Image 14 Image 15

5. اعزام دانشجو به کشور روسیه

مرحله جذاب و شیرین در مهاجرت تحصیلی به روسیه، اعزام دانشجو به کشور مقصد است. در صورتی که فرد متقاضی تحصیل در روسیه قصد شرکت در پادفک حضوری را داشته باشد، پیش از مرحله دوم، به روسیه اعزام می‌شود و خدمات لیدری و مهاجرت را در آن زمان دریافت می‌کند و در صورتی که پادفک را به صورت غیرحضوری و آنلاین پشت سرگذاشته باشند، در این مرحله به کشور روسیه اعزام می شود و خدمات اولیه به دانشجو ارائه می شود.

ادامه خدمات شامل طیف وسیعی از سرویس دهی و خدمات می‌باشد که در قالب خدمات لیدری در کشور روسیه به متقاضی ارائه می‌گردد. خدمات لیدری از لحظه نخست ورود به فرودگاه و استقبال فرد آغاز می‌گردد. لیدر هر فرد به صورت مشخص از بدو ورود در انجام تمامی مراحل اداری در کنار فرد خواهد بود.

در کنار استقبال فرودگاهی، انجام امور رجیستری روسیه ، ثبت بیمه درمانی روسیه ، ثبت نام حضوری در دانشگاه و خوابگاه ، خرید سیمکارت ، افتتاح حساب بانکی، گشت شهری و… از دیگر خدمات لیدری شرکت رادوتا برای دانشجویان می‌باشد. علاوه بر این دانشجویان اعزامی رادوتا به مدت یک سال از خدمات لیدری و پشتیبانی حرفه ای ما در کشور روسیه بهره‌مند خواهند شد. برای مطالعه کامل در خصوص خدمات لیدری به صفحه «خدمات پشتیبانی مهاجرت در روسیه» مراجعه کنید.

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان می توانید یکی از راه های ارتباطی زیر را انتخاب کنید و یا فرم روبرو را پر کنید. مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دانشگاه های روسیه

رنک دانشگاه های روسیه

یکی از مهمترین مزایایی که هنگام تحصیل در روسیه بدست می آورید، تحصیل در دانشگاهایی با رنک بسیار عالی در جهان می باشد. طبق رنکینگ QS در سال 2025 دانشگاه های جهان، در 1000 دانشگاه برتر جهان نزدیک به 30 دانشگاه متعلق به کشور روسیه می باشد که عدد قابل توجهی است.

 در زیر 10 دانشگاه برتر روسیه را جهت تحصیل در روسیه می توانید مشاهده کنید و اگر روی اسم هرکدام از آن ها کلیک کنید اطلاعات کامل تری از آن بدست خواهید آورد. 

ردیف نام دانشگاه رنک 2024 رنک 2025
1 دانشگاه لومونوسف 87 94
2 دانشگاه پلی تکنیک باومن 319 298
3 دانشگاه رودن 342 316
4 دانشگاه ملی سن پترزبورگ 315 365
5 دانشگاه فدرال کازان 396 401
6 دانشگاه HSE 399 410
7 دانشگاه تومسک 418 431
8 دانشگاه نووسیبیرسک 421 442
9 موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو (MIPT / Moscow Phystech) 415 456
10 دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI (Moscow Engineering Physics Institute) 461 497

انواع رشته برای تحصیل در روسیه

 

اگر قصد تحصیل در روسیه دارید باید بدانید در دانشگاه های روسیه رشته های بسیار متنوعی تدریس میشود که این امکان را به دانشجویان میدهد که با توجه به علاقه و استعدادی که دارند، در رشته ی مورد نظر خود به تحصیل مشغول شوند. 

 

از جمله رشته هایی که در این دانشگاه ها تدریس می‌شود می توان موارد زیر را نام برد:

 

-پزشکی

-دندانپزشکی

-داروسازی

-مهندسی

-مدیریت

-حقوق

-هنر

-ادبیات

-و…

در این بین همیشه پزشکی روسیه ، دندانپزشکی روسیه و داروسازی روسیه از رشته های پرطرفدار در بین دانش آموزان ایرانی برای تحصیل در روسیه بوده است. همچنین رشته های حوزه علوم انسانی و بسیاری از رشته های مهندسی نیز مورد استقبال متقاضیان تحصیل در روسیه قرار دارند که البته امکان دریافت بورسیه تحصیلی روسیه جذابیت این گزینه ها را دوچندان کرده است. شرایطی که به شما کمک می کند که بصورت رایگان جهت تحصیل در روسیه اقدام کنید.

امکان دریافت انواع بورسیه

هر ساله دانشجویان زیادی موفق به دریافت بورسیه روسیه می‌شوند و در رشته‌ها و مقاطع مختلف در این کشور مشغول به تحصیل می‌شوند.
از رایج‌ترین انواع بورسیه در کشور روسیه می‌توان به بورسیه‌های دولتی فدراسیون روسیه، بورسیه open doors، بورسیه های مستقیم دانشگاه ها و... اشاره نمود.
البته باید توجه داشت که بورسیه هایی که در کشور روسیه ارائه می‌شود از نوع فول فاند نمی‌باشند و معمولا فقط شامل هزینه‌های تحصیل و خوابگاه و مبالغ کمی بابت هزینه‌های زندگی می‌شوند که دانشجویان این مبالغ را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند و با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان این مبالغ متفاوت هستند.
برای مثال دانشجویان در مقطع کارشناسی در حدود ۵۰ دلار، در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار و در مقطع دکتری تا ۲۰۰ دلار ماهیانه کمک هزینه ی تحصیل دریافت می کنند.

معرفی کامل بورسیه روسیه

معرفی، مراحل، سوالات متداول و ...

هزینه شهریه دانشگاه ها و هزینه های زندگی در روسیه

یکی از مهمترین عواملی که باید هنگام مهاجرت در نظر گرفت هزینه های مختلف مانند هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی شامل مسکن، خورد و خوراک، رفت و آمد، تفریح و گذراندن اوقات فراغت است که البته  یکی از دلایل جذابیت کشور روسیه برای متقاضیان تحصیل در خارج این است که هزینه های تحصیل و زندگی در کشور روسیه نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار کمتر است.

به صورت کلی هزینه های ماهیانه یک زندگی دانشجویی در کشور روسیه را در حدود 300 تا 450 دلار میتوان تخمین زد، البته نکته حائز اهمیت این است که هزینه های مربوط به زندگی هر شخص به سبک زندگی و عادات وی بستگی دارد. برای مثال در مورد محل زندگی، گزینه های متعددی مانند زندگی در هتل، خوابگاه یا منزل شخصی پیش روی افراد است که هریک از آنها، هزینه های متفاوتی را برای متقاضیان تحصیل در روسیه به همراه خواهد داشت.

در خصوص هزینه های تحصیل در روسیه نیز میتوان شهریه سالیانه رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را در حدود 4 تا 9 هزار دلار، هزینه تحصیل در همین رشته ها در دانشگاه های معتبر اما غیرتایید وزارت بهداشت ایران را از حدود 3 هزار دلار به بالا  و هزینه تحصیل در رشته های مختلف مهندسی، مدیریت، هنر و… را در حدود 2500 تا 6000 دلار برآورد کرد.

در جدول زیر قیمت برخی کالاها در شهر مسکو را برای علاقه مندان به تحصیل در روسیه آورده ایم که می توانند آن را با سبک زندگی خود تطابق دهند. 

جدول قیمت برخی اقلام در روسیه. مانند سیب زمینی، پیاز، شیر، مترو و ...

تحصیل در روسیه بدون پادفک؟

در پاسخ به یکی از رایج ترین سوالات دانشجویان مبنی بر اجباری بودن یا نبودن گذراندن دوره های پادفک می توان گفت که این امر به رشته و دانشگاه انتخابی دانشجویان بستگی دارد.

از نظر بسیاری از دانشگاه ها یکی از مدارک لازم برای اخذ پذیرش، مدرک دوره ی پادفک است، اما از نظر برخی از دانشگاه ها ارائه ی این مدرک اجباری نیست.

به صورت کلی با توجه به شرایط موجود، مزایای فراوان گذراندن دوره های پادفک و برای از دست ندادن شانس اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که گذراندن دوره ی پادفک را اجباری می دانند بهتر است از شرکت در دوره های پادفک غافل نشویم.

شرایط معادل سازی مدارک تحصیلی روسیه در ایران

یکی از دغدغه‌های متقاضیان تحصیل در روسیه این است که بتوانند پس از اتمام تحصیل، از مدرک دریافتی خود برای اشتغال به کار و ادامه تحصیل در ایران استفاده کنند.

 برای متقاضیان تحصیل در رشته های زیر نظر وزارت علوم، شرط مهم، تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید این وزارتخانه است که معمولاً این وزارتخانه دانشگاه‌های مورد تایید خود در هر کشور را در سه گروه الف، ب و ج معرفی می‌کند که دانشگاه های گروه الف، دانشگاه های ممتازی هستند که برای تحصیل در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.

گروه ج را نیز دانشگاه هایی تشکیل میدهند که تنها برای گذراندن مقطع کارشناسی مورد تایید این وزارتخانه هستند.

 برای متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شرایط کمی متفاوت است و این دسته از دانشجویان علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت لازم است پس از به پایان رساندن دوران تحصیل در روسیه، در امتحان ارزشیابی ملی که در مرداد و دی ماه هر سال برگزار میشود نیز شرکت کنند و پس از کسب حداقل نمره قبولی،درخواست آنها در کمیسیون مربوطه مطرح میشود و بنا به تشخیص اعضای کمیسیون، دروسی که لازم است گذرانده شود مشخص میشود و پس از طی این مرحله مدرک دانشجویان مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار خواهد گرفت.

آیین نامه ارزشیابی مدارک

شرایط تحصیل در کشور روسیه

1. زبان تحصیل در کشور روسیه

زبان اصلی و رایج در کشور روسیه، زبان روسی است. اما در بسیاری از دانشگاه های این کشور، رشته ها و دوره های مختلف علاوه بر زبان روسی، به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند تا دانشجویان بین المللی بدون مانع زبانی و با آسودگی بیشتری به تحصیل بپردازند.

+++

با این حال توصیه میکنیم که دانشجویان حتی در صورتی که تمایل دارند که تحصیلات خود را به زبان انگلیسی ادامه دهند، حتما برای یادگیری زبان روسی تلاش کنند زیرا یادگیری زبان روسی نه تنها احتمال موفقیت آنها در تحصیل را افزایش میدهد، بلکه زندگی روزمره را نیز برای دانشحویان ساده تر و لذت بخش تر می سازد. اشنایی با زبان روسی به دانشجویان این امکان را می دهد که به طور موثرتری با مردم محلی ارتباط برقرار کنند، از خدمات و امکانات در دسترس بهتر استفاده کنند و به طور کلی تجربه ی زندگی اجتماعی بهتری را برای افراد به ارمغان می آورد.

این نکته نیز دارای اهمیت است که طبق قوانین وزارت بهداشت ایران نیز، دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل به ایران بازگردند و برای معادل سازی مدرک تحصیلی خود اقدام کنند، لازم است حتما مدرک زبان روسی در سطح A2  را از یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران دریافت کنند و این قانون برای متقاضیان تحصیل به زبان روسی و انگلیسی صادق است.

 

 2. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های روسیه کدام است؟

یکی از دلایل برجسته که موجب جذابیت بیشتر روسیه برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی می شود این است که دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجویان بین المللی نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. این خصیصه به ویژه برای دانشجویانی که فرصت یا امکان کسب مدرک زبان را نداشته اند بسیار حائز اهمیت است و فرآیند پذیرش را برای آنها تسهیل میکند.

این رویکرد باز و انعطاف پذیر از سوی دانشگاه های روسیه، فرصت های گسترده تری را برای دانشجویان از سراسر دنیا فراهم کرده است تا بدون دغدغه های اضافی مربوط به مدرک زبان، بتوانند به تحصیلات عالی خود ادامه دهند و از آموزش با کیفیت بالا و امکانات پژوهشی پیشرفته در این کشور بهره مند شوند.

البته این نکته نیز دارای اهمیت است که طبق قوانین وزارت بهداشت ایران نیز، دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل به ایران بازگردند و برای معادل سازی مدرک تحصیلی خود اقدام کنند، لازم است حتما مدرک زبان روسی در سطح A2  را از یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران دریافت کنند و این قانون برای متقاضیان تحصیل به زبان روسی و انگلیسی صادق است.

 3. شرایط سنی تحصیل در روسیه

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد، روسیه را به عنوان مقصدی برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند، این است که دانشگاه های این کشور معیار های سنی و فاصله تحصیلی (گپ تحصیلی) را برای پذیرش دانشجویان ملاک قرار نمیدهند. این انعطاف پذیری در پذیرش به دانشجویان این امکان را می دهد تا بدون نگرانی از محدودیت سنی یا فاصله زمانی بین دوره های تحصیلی، به تحصیلات عالی خود در روسیه ادامه دهند. این ویژگی به ویژه برای کسانی که به دلایل مختلف مانند کار، تغییر مسیر تحصیلی یا … نتوانسته اند بلافاصله بعد از تحصیلات قبلی خود وارد دانشگاه شوند بسیار جذاب و مهم است.

 4. حداقل معدل برای تحصیل در روسیه 

بسیاری از افراد تمایل دارند وارد دانشگاه شوند اما به دلایلی ممکن است پیشینه تحصیلی درخشانی نداشته باشند و نمرات یا معدل  عالی کسب نکرده باشند. این مسئله می تواند در بسیاری از کشور ها مانع از پذیرش تحصیلی آنها شود. با این حال در روسیه شرایط متفاوت است و به دلیل مطرح نبودن شرط حداقل معدل، این امکان برای دانشجویان فراهم است که افراد بدون توجه به پیشینه تحصیلی خود وارد دانشگاه شوند و آینده ای روشن را برای خود رقم بزنند.

طول تحصیل در روسیه بین 4 تا 6 سال

آب و هوای روسیه

روسیه کشور بسیار پهناوری است که تنوع آب و هوایی زیادی دارد. در برخی نقاط شمال سیبری آب و هوا بسیار سرد و قطبی است اما در نقاط مرکزی  و جنوبی آب و هوای معتدل حاکم میباشد و این تصور که در سرتاسر روسیه در تمام طول سال برف و یخبندان وجود دارد، کامل نادرست است. به صورت کلی میتوان گفت در شهرهای پر جمعیت مانند مسکو و سن پترزبورگ فصل سرما نسبت به ایران کمی طولانی تر است اما به طور کلی تابستان های بسیار دلچسبی را نیز میتوان در این مناطق تجربه کرد.

البته در کشور های پیشرفته که دارای آب و هوای نسبتا سردتری هستند، اغلب شهرسازی و توزیع انرژی به نحوی است که شهروندان بیشترین رفاه ممکن را داشته باشند، برای مثال در کشور روسیه برخلاف سایر کشورهای اروپایی، مردم بدون داشتن دغدغه ی بالا بودن هزینه های انرژی، در فصل زمستان با آسودگی خاطر در خانه ها و مکان های عمومی از وسایل گرمایشی استفاده میکنند.

در زیر می توانید جزئیات آب و هوای هم اکنون سه شهر معروف روسیه را مشاهده کنید

مسکو
Moscow, RU
02:33, 1403-05-06
temperature icon 18°C
broken clouds
سن پترزبورگ
Saint Petersburg, RU
02:33, 1403-05-06
temperature icon 17°C
few clouds
کازان
Kazan’, RU
02:34, 1403-05-06
temperature icon 14°C
overcast clouds

باور های اشتباه درباره تحصیل در روسیه

1.  از آنجایی که ورود به دانشگاه‌های روسیه نسبت به دانشگاه‌های ایران راحت‌تر است پس احتمالاً اعتبار علمی پایین تری دارند:

 این تصور کاملاً اشتباه است، اگر نگاهی به رتبه‌ بندی های معتبر مانند QS، تایمز و... بیندازیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از دانشگاه‌های روسیه جزء برترین دانشگاه‌های دنیا هستند و نظام آموزشی کشور روسیه موجب پرورش دانشجویان با علم، دانش و مهارت‌های کافی خواهد شد.

2. عدم وجود امنیت در کشور روسیه به علت درگیری خارجی میان کشور روسیه و اوکراین:

 ممکن است تصور برخی نسبت به شرایط حال حاضر کشور روسیه، عدم برقراری امنیت در این کشور به دلیل درگیری با کشور اوکراین باشد که این تصور کاملاً نادرست است و امنیت داخلی در این کشور کاملاً برقرار است. اگر به عنوان یک شهروند در این کشور ساکن شوید، مسئله جنگ خارجی میان روسیه و اوکراین دغدغه ذهنی شما نخواهد بود. با توجه به قوانین سختگیرانه کشور روسیه امنیت اجتماعی بسیار بالایی در این کشور برقرار است که محیطی امن و آرامش بخش را به خصوص برای بانوان ایجاد می‌کند.

3. خشک و بی‌روح بودن روابط انسانی در کشور روسیه:

این تصور که مردم روسیه بسیار خشک و خونسرد هستند و روابط آنها با یکدیگر و همچنین با مهاجران کاملاً عاری از احساس است تصور نادرستی میباشد. بر خلاف این تصور، مردم روسیه با مهاجران برخورد دلنشینی دارند و به ندرت رفتار های زننده و نژادپرستانه از خود نشان میدهند. در کشور روسیه به وضوح میتوان غلبه ی فرهنگ مهاجر پذیری را دید که باعث میشود مهاجران زیادی در این کشور در کنار روس ها در آرامش زندگی کنند.

 4. آب و هوای همیشه سرد و یخبندان:

ممکن است بسیاری از ما تصور نادرستی نسبت به آب و هوای کشور روسیه داشته باشیم و تصور کنیم که در تمام طول سال آب و هوای تمام مناطق کشور روسیه سرد و یخبندان است اما این گونه نیست و تنها برخی مناطق این کشور همیشه در سرمای شدید قرار دارد و شهرهایی مانند مسکو، سن پترزبورگ و... جزء مناطق چهار فصل هستند که میتوان تابستان های بسیار دلپذیری را نیز در این کشور تجربه کرد.

کاتالوگ آشنایی با دانشگاه‌های روسیه

در این کاتالوگ اطلاعات کاملی درباره شرایط پذیرش، خوابگاه، دوره پادفک، هزینه های زندگی، شرایط اسکان و هرچیزی که مربوط به تحصیل در روسیه است آورده شده. فرم زیر را پر کرده و پس از تایید فایل مربوطه را دانلود کنید.

جمع بندی

اگر شما قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید و به دنبال مقصدی هستید که ضمن معتبر بودن دانشگاه های آن کشور در ایران و سایر کشور ها، هزینه تحصیل و زندگی در آن کشور پایین باشد، اخذ پذیرش از دانشگاه ها نسبتا ساده باشد و شرط سنی، مدرک زبان و معدل برای ورود به دانشگاه های آن کشور مطرح نباشد و به ایران نیز نزدیک باشد، روسیه میتواند یک گزینه ی مناسب برای شما باشد.

از این رو پیشنهاد ما به شما این است که با کارشناسان و مشاوران ما در تیم رادوتا در ارتباط باشید. تیم رادوتا با بهره گیری از دانش متخصصین این زمینه در جلسه مشاوره رایگان به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیل در روسیه پاسخ می‌دهد و به شما در یافتن بهترین مسیر کمک میکند.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.