معایب و مزایای زندگی در روسیه

زندگی در روسیه می‌تواند دارای ویژگی‌های مثبت و منفی باشد. مجموعه‌های متعدد این کشور دارای هزینه‌های زندگی پایین، فرصت‌های شغلی فراوان و طبیعت زیبا، آن را به هدفی جذاب برای مهاجران تبدیل می‌کند. با این حال، معایبی مانند زبان روسی، آب و هوای سرد و تفاوت‌های فرهنگی نیز باید در نظر گرفته شوند. تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا زندگی در روسیه برای شما مناسب است یا خیر، به عوامل متفاوتی از خصوصیات، شرایط شخصی و میزان تحمل شما بستگی دارد. در ادامه به بررسی موارد مهمی می پردازیم، همراهمان باشید.

 

اقامت در روسیه

مزایا: گزینه های مسکن متنوع

گزینه‌های زیادی برای اقامت در روسیه وجود دارد که اکثر آن‌ها آپارتمان‌های شهری و مجتمع‌های بین المللی هستند که اغلب در خارج از شهرها قرار دارند. بسیاری از آپارتمان‌ها هم حس کلاسیک با سقف‌های بلند و هم حس مدرن با امکانات خوب و اتصال به اینترنت دارند. مجتمع‌های مسکونی، جوامع امنی بوده که دارای دروازه‌های امن هستند، و برخی دارای مراکز ورزشی و اجتماعی در خود مجتمع هستند.

 

– معایب: غیر قابل انکار گران است

پیدا کردن یک آپارتمان با متراژ مناسب در یک مکان مناسب با قیمت عالی در روسیه کار آسانی نیست. تقاضا برای مسکن بالا است، به خصوص در شهرهای بزرگ که اکثر مهاجران احتمالاً خود را پیدا می‌کنند. این امر قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و یافتن مسکن ارزان اما مناسب را دشوار می‌کند.

اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و قوانین را در نوشته اجاره خانه در روسیه مطالعه کنید.

 

زندگی در روسیه

مزایا: حقوق های جذاب

اکثر مهاجران پست‌های مدیریتی ارشد در روسیه دارند، بنابراین از حقوق بالایی بهره‌مند می‌شوند. بسته‌های حقوقی گاهی اوقات با محل اقامت، بیمه، ماشین یا راننده و کمک هزینه تحصیل همراه است.

 

– معایب: سبک زندگی مهاجران گران است

هزینه زندگی در روسیه ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دارد. مهاجرانی که مایل به زندگی مجلل هستند، اغلب بیرون غذا می‌خورند و متوجه خواهند شد که هزینه گزافی برای آن خواهند پرداخت. از طرف دیگر، کسانی که تمایل دارند بیشتر شبیه مردم محلی زندگی کنند، می‌توانند با قیمت بسیار مناسب‌تری زندگی راحت‌تری داشته باشند.

این بدان معنا نیست که آن‌ها باید مقتصدانه زندگی کنند، بلکه باید غذا خوردن و مسافرت خود را محدود کنند یا مکان‌های ارزان‌تری را برای داشتن این تجربیات انتخاب کنند. این تا حدودی به موقعیت مکانی فرد بستگی دارد، زیرا زندگی در شهرهای کوچکتر ارزان‌تر است.

 

سبک زندگی و فرهنگ در روسیه

مزایا: مردم

روسیه فرهنگ منحصر به فردی دارد. اگرچه ممکن است مردم محلی در اولین ملاقات غیر دوستانه به نظر برسند، اما به محض اینکه با یک فرد آشنا شوند، در صورت لزوم تمام تلاش خود را می‌کنند تا به او کمک کنند. مردم محلی روسیه معمولاً مردمی خونگرم و صمیمی هستند.

 

چه تازه واردان از طبیعت لذت ببرند و چه مزیت‌های زندگی شهری را ترجیح دهند، روسیه چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در روسیه، به ویژه در شهرهای بزرگ، فعالیت‌های اجتماعی و امکانات ورزشی زیادی وجود دارد. موزه‌ها، گالری‌های هنری، تئاتر و معماری به طور کلی فعالیت‌های فرهنگی را برای افراد مشتاق و همچنین خانواده‌های دارای فرزند فراهم می‌کنند .

 

– معایب: مانع زبان

اکثر روس‌ها انگلیسی صحبت نمی‌کنند. گفته می‌شود، مهاجرانی که توسط شرکت‌های چند ملیتی استخدام می‌شوند، احتمالا همکارانی دارند که انگلیسی زبان هستند. مهاجران تشویق می‌شوند الفبای سیریلیک را بیاموزند و برخی از کلمات کلیدی را یاد بگیرند تا به آن‌ها کمک کند تا از پس آن برآیند. این ممکن است برای برخی چالش برانگیز باشد، زیرا روسی زبان دشواری است.

 

– معایب: آب و هوا

از آنجایی که روسیه کشور بزرگی است، آب و هوا به طور چشمگیری تغییر می‌کند. مهم نیست در کجای کشوری که زندگی می‌کنند، مهاجران باید خود را آماده کنند و خود را با زمستان‌های طولانی و سرد و فصل‌های کوتاه‌تر بهار، تابستان و پاییز وفق دهند. زمستان‌ها می‌تواند سخت باشد، این چیزی است که باید از آن آگاه بود، به ویژه برای کسانی که از آب و هوای گرم‌تر می‌آیند. که البته براش زیاد برف جذابیت های خودش را هم دارد.

 

مراقبت های بهداشتی در روسیه

مزایا: مراقبت های بهداشتی خصوصی خوب

گزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی خصوصی زیادی در روسیه وجود دارد که استاندارد خوبی از خدمات را ارائه می‌دهند. پزشکان در این بیمارستان‌ها نیز به احتمال زیاد می‌توانند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند. پرداخت بیمه درمانی خصوصی امری ضروری است زیرا درمان خصوصی در روسیه گران است.

 

– معایب: مراقبت های بهداشتی عمومی ناکارآمد

اگرچه کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در روسیه مشابه سایر کشورهای اروپایی گزارش شده است، اما سیستم بهداشت عمومی ناکارآمد و مشکل ساز است. حقوق کارکنان ضعیف است، تجهیزات پزشکی قدیمی هستند و ساختارهای سازمانی ناکارآمد هستند.

 

تحصیل در روسیه

مزایا: تعداد زیادی از مدارس بین المللی

مدارس بین المللی یک گزینه عالی برای کودکان مهاجر هستند. این مدارس آموزش با کیفیت بالا را با برنامه‌های شناخته شده ارائه می‌دهند. اینها شامل مدارس آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی است که برخی از آن‌ها برنامه درسی کشور خود و همچنین مدرک بین المللی (IB) را ارائه می‌دهند. حتماً محل قرارگیری مدارس را بررسی کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید، زیرا برخی از آن‌ها، به عنوان مثال در مسکو، درست خارج از مرکز شهر هستند.

 

– معایب: مانع زبان در مدارس دولتی

اگرچه در مدارس دولتی روسیه، تحصیل و کتاب رایگان است، زبان آموزش روسی است. این بدان معناست که این مدارس برای اکثر مهاجران که عموماً فرزندان خود را به مدارس بین المللی بفرستند، گزینه مناسبی نیستند.

 

حمل و نقل در روسیه

 

مزایا: سیستم های حمل و نقل به خوبی توسعه یافته است

روسیه دارای سیستم حمل و نقل عمومی به خوبی توسعه یافته است . متروهای مسکو و سنت پترزبورگ سریع، کارآمد، تمیز و ایمن هستند.

 

شبکه راه‌آهن ترانس سیبری طولانی‌ترین خط راه‌آهن جهان است و گزینه‌ای محبوب برای سفرهای طولانی مدت به‌ویژه در میان گردشگران است. فصول اوج مصرف از می تا سپتامبر و فوریه تا آوریل است. سفرهای هوایی نیز رایج است.

 

– معایب: نبود حمل و نقل عمومی در خارج از شهرها

حمل و نقل عمومی در مناطق روستایی کمتر از شهرها توسعه یافته است. اگر مهاجران خارج از شهرها زندگی می کنند، ممکن است رانندگی مفید باشد. مهاجران باید هنگام رانندگی در روسیه، مدارک مناسب از جمله گواهینامه رانندگی بین المللی، گذرنامه، ویزا و کارت مهاجرت را حتما به همراه داشته باشند.

 

شرایط زندگی در روسیه برای ایرانیان

شرایط زندگی در روسیه برای ایرانیان در سال 2024 به طور کلی مطلوب است. ایرانیان به راحتی می‌توانند ویزای روسیه را دریافت کنند و در این کشور زندگی کنند. هزینه‌های زندگی در روسیه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین‌تر است و فرصت‌های شغلی فراوانی نیز برای ایرانیان وجود دارد.

 

هزینه های زندگی

هزینه‌های زندگی در روسیه به طور کلی نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین‌تر است. هزینه‌های مسکن، حمل و نقل، غذا و سایر هزینه‌های زندگی در روسیه در مقایسه با ایران نیز پایین‌تر است. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر مسکو حدود ۵۰۰ دلار در ماه است.

فرصت های شغلی برای ایرانیان

روسیه اقتصاد بزرگی دارد که فرصت‌های شغلی فراوان را برای مهاجران می‌دهد. این کشور به نیروی کار ماهر نیاز دارد و به مهاجران با مهارت‌های خاص ویزاهای کاری می‌دهد. به عنوان، مهندسی، فناوری اطلاعات و پزشکی در روسیه از افرادی که به عنوان مثال بالا هستند.

سایت های کاریابی در روسیه:

بهترین مدارس و دانشگاه ها در روسیه

روسیه دارای سیستم آموزشی با کیفیت است که به زبان روسی و انگلیسی ارائه می‌شود. این کشور همچنین بورسیه‌های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

تحصیل در روسیه یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای شروع و ادامه تحصیل برای اکثر کشور از جمله ایران میباشد.

 

امنیت

روسیه کشوری نسبتاً امن است که نرخ جرم و جنایت در آن پایین است.

1.5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.