رجیستری در روسیه چیست؟

رجیستری روسیه

رجیستری به عملی گفته می‌شود که فرد محل اقامت خود را به پلیس اطلاع می‌دهد. هر شخصی که قصد اقامت در خاک روسیه را دارد باید محل زندگی اش برای پلیس روسیه مشخص باشد.

برگه رجیستری را همواره باید در کنار پاسپورت خود به همراه داشته باشید، تا صورت لزوم و یا این که پلیس از شما برگه رجیستری را درخواست کند برگه را به او ارائه دهید. از این رو در بدو ورود به خاک روسیه باید رجیستری افراد انجام بگیرد.

رجیستری در روسیه

آیا رجیتسری ضروری است؟

بله، در صورتی که 7 روز از ورود شما به خاک روسیه گذشته باشد و شما ریجیستر نشده باشید، مشمول جریمه نقدی یا بازداشت توسط پلیس و حتی دیپورت خواهید شد. از طرفی تا زمانی که جریمه را پرداخت نکنید امکان اقامت و بهره مندی از امکانات را نخواهید داشت.

افتتاح حساب بانکی و خدماتی مانند آن از جمله دلایل دیگری است که داشتن برگه رجیستری را الزامی می‌کند. جریمه نقدی نداشتن رجیستری از 5000 روبل می‌باشد در صورتی که شخص چندین بار جریمه شود ممکن است دیپورت شود و در خصوص مسائل کاری یا دانشگاهی با مشکلاتی روبه‌رو می‎‌شود.

قوانین مربوط به رجیستری

در صورت جابه‌جایی شما و ثبت این این جابه‌جایی به شهری دیگر، رجیستری قبلی شما باطل می‌شود و برای بازگشت به محل اقامت قبلی باید مجدد اقدام به رجیستری کنید.

به عنوان مثال شما به هتل یا بیمارستانی در همان شهرمحل سکونت یا شهر دیگری رفته اید پس از ثبت سیستمی و رسمی، نام شما در رجیستر قبلی غیرفعال می‌گردد و پس از بازگشت به محل اقامت خود (خوابگاه یا هتل و…) مجدداً باید برای رجیستر شدن اقدام کنید.

اما اگر شما به تعطیلاتی در دل طبیعت یا به خانه ی دوست خود رفته باشید به دلیل اینکه نام شما در جایی ثبت رسمی نخواهد شد، پس از بازگشت به محل اقامت خود نیازی به انجام رجیستری نیست.

نکته حائز اهمیت این است که صرفا داشتن برگه رجیستری به منزله ثبت سیستمی شما نیست از این رو باید مراقب برگه های ریجیستر های تقلبی از سوی برخی کلاه‌ برداران باشید.

راه‌ های دریافت مشاوره رایگان

نحوه انجام رجیستری

برای انجام رجیستری لازم است که شما حتماً به خاک روسیه وارد شده باشید بنابراین تا پیش از رسیدن به آنجا امکان رجیستری کردن وجود ندارد چرا که یکی از موارد ضروری برای صدور برگه رجیستری، برگه Migration است که در گیت فرودگاه به فرد داده می‌شود و در آن تاریخ ورود شخص نوشته شده است.

برای انجام رجیستری روش های مختلفی وجود دارد.

اگر در روسیه می‌خواهید خانه اجاره کنید می‌توانید به وسیله اجاره خانه رجیستری خود را انجام دهید و برگه رجیستر دریافت کنید. این کار توسط مالک خانه باید انجام شود که متاسفانه اکثر صاحب خانه ها این کار را برای دانشجویان انجام نمی‌دهند.

در این میان ممکن است افرادی نیز پیدا شوند که صاحب خانه هستند و با دریافت مبلغی از شما ادعای انجام رجیستری داشته باشند اما این احتمال وجود دارد که رجیستری تقلبی باشد و شما را به دردسر بیندازد. دردسر رجیستر تقلبی ممکن است منجر به دیپورت شما شود

از جمله راه های امن انجام این امر، رجیستری توسط مسئول خوابگاه دانشگاه شما است.    

مدت اعتبار

اعتبار برگه رجیستری تا زمان اعتبار ویزا می‌باشد و با تمدید اعتبار ویزا باید رجیستری مجدد انجام پذیرد.

 

هدیه رادوتا

رجیستر دائم

این نوع رجیستری شامل افرادی است که شهروند روسیه هستند و یا اقامت طولانی مدت در روسیه دارند. در این حالت مهر رجیستری بر روی پاسپورت فرد زده می‌شود.

با داشتن رجیستری دائمی در صورت خروج از کشور یا اقامت کوتاه مدت در خارج از کشور نیازی به تمدید دوباره ندارید و تا زمانی که شخص محل زندگی خود را تغییر ندهد، رجیستر قبلی کماکان اعتبار خواهد داشت.

روش فهمیدن صحت و واقعی بودن رجیستری

همانگونه که بالاتر گفته شد رجیستر باید در اداره پلیس به صورت رسمی ثبت گردد. پی بردن به اینکه رجیستر انجام شده واقعی است یا نه کار راحتی نیست پس بهترین راه، انجام این فرآیند در مکان های مطمئن مانند خوابگاه یا هتل محل سکونت است به شرطی که خوابگاه و هتل مورد اطمینان باشند.

هزینه رجیستری

صدور برگه وثبت آن در اداره پلیس هزینه ای ندارد و کاملا رایگان است. ولی معمولا جهت ثبت آن مبلغی باید به شخص یا اداره ای که این ثبت نام را انجام می‎‌دهد پرداخت کنید. هزینه رجیستری در دانشگاه ها پایین و معمولا بین 200 تا 500 دلار است.

اما صاحب خانه ها بین 2000 تا 5000 روبل این کار در منازل شخصی انجام می‌دهند.

خبر بسیار خوب برا متقاضیان مهاجرت به روسیه

دانشجویان عزیزی که موسسه رادوتا را برای امور مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند، در خصوص تمامی امور لیدری مانند رجیستری نگرانی نخواهند داشت.

لیدر های موسسه رادوتا در بدو ورود به خاک روسیه کارهای لازم برای رجیستری و صدور برگه رجیستری را برای دانشجویان انجام می‌دهند تا دانشجویان کوچکترین دغدغه ای در خصوص این امر نداشته باشند.

جمع بندی

رادوتا، بهترین مؤسسه مهاجرتی روسیه با سابقه درخشان در زمینه اعزام دانشجویان برای رشته های پزشکی روسیه ، دندانپزشکی روسیه ، داروسازی روسیه و دیگر رشته های دانشگاهی، تنها جایی است که می‌تواند به مطمئن ترین و عالی ترین شکل ممکن، متقاضیان تحصیل در روسیه را به هدفشان برساند.

سؤالات متداول

پاسخ

پاسخ

پاسخ

پاسخ

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کنید

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.