میزان درآمد و حقوق پزشکان در روسیه چقدر است؟

درآمد پزشکان در روسیه

تحصیل در رشته پزشکی در روسیه

درآمد پزشکان در روسیه مانند دیگر کشورهای جهان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. این رشته در ایران همانند بسیاری از کشورهای جهان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین سالانه دانش آموزان زیادی از طریق آزمون ورودی دانشگاه ها و یا ثبت نام بدون کنکور در پزشکی روسیه ، به کشور تزارها عزیمت می‌کنند. ساده بودن شرایط ورود به دانشگاه های روسیه باعث گردیده روسیه جزء انتخاب های اول ایرانیان برای ادامه تحصیل باشد.

وجود دانشگاه‌های مورد تأیید بهداشت ایران در روسیه از جمله دلایل دیگری است که دانش‌آموزان ایرانی، روسیه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند چراکه در صورت بازگشت به ایران امکان کار یا ادامه تحصیل در ایران برای فارغ‌التحصیلان فراهم است با این حال ممکن است از میان فارغ التحصیلان، افرادی نیز با هدف شروع کار حرفه‌ای و کسب درآمد، در روسیه بمانند به همین منظور در این مقاله قصد داریم به بررسی درآمد پزشکان در روسیه بپردازیم.

شرایط ثبت نام رشته پزشکی در روسیه

همانظور که بالاتر گفته شد شرایط تحصیل رشته پزشکی در کشور روسیه ساده است به طوری که محدودیت سنی، یا محدودیت معدل وجود ندارد، اخذ ویزای تحصیلی پیچیدگی ندارد، برای اخذ اقامت نیازی به تمکن مالی نیست و یکی از مهمترین ویژگی‌ها عدم اجبار به داشتن مدرک زبان روسی از سوی روسیه است.

پیش از ورود به کورس اصلی پزشکی، توصیه همه مشاوران خبره، ثبت نام پادفک روسیه است با گذراندن این دوره، دانشجویان با تسلط به زبان روسی برای ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه‌های بزرگ، شرکت در کلاس‌های کورس اصلی و زندگی در روسیه آماده می‌شوند.

راه‌ های دریافت مشاوره رایگان

درآمد پزشکان در روسیه

همانطور که قبل تر نیز گفته شد درآمد پزشکان در روسیه همانند سایر کشورهای جهان در وضعیت خوبی قرار دارد با این‌ حال میزان سطح درآمد برای همه یکسان نیست و برای پزشکان روسی با تخصص و توانایی های مختلف، طیف متغیری از درآمد وجود دارد که ما در اینجا به آن می‌پردازیم.

میانگین حداقل درآمد پزشکان در روسیه 89 هزارروبل درماه است و میانگین حداکثر درآمد نیز 412هزار روبل در ماه می‌باشد که لازم به ذکر است این عدد میانگین حداکثر می‌باشد و حداکثر حقوق واقعی از این عدد نیز فراتر می‌رود. 

اما به صورت کلی میانگین درآمد پزشکان در روسیه به صورت تقریبی 244هزار روبل درماه و 2930000 روبل در سال می‌باشد.

هدیه رادوتا

مقایسه درآمد پزشکان روسیه و دیگر کشورها

متوسط درآمد پزشکان در روسیه کمتر از میانگین درآمد پزشکان در سایر کشورهای توسعه یافته است با این حال، هزینه زندگی در روسیه نیز به طور قابل توجهی کمتر است، بنابراین پزشکان در روسیه از استاندارد زندگی بالاتری نسبت به پزشکان در برخی از کشورها برخوردار هستند. در زیر لیستی از میانگین درآمد پزشکان در کشورهای مختلف را تهیه کرده‌ایم؛

کشور

متوسط درآمد سالانه ( برحسب دلار آمریکا)

ایالات متحده

$208,000

کانادا

$178,000

انگلستان

$155,000

آلمان

$145,000

استرالیا

$135,000

فرانسه

$130,000

ایتالیا

$125,000

ژاپن

$120,000

کره جنوبی

$115,000

روسیه

$105,000

اما برای بررسی دقیق تر این مقایسه باید دو معیار دیگر را نیز درنظر گرفت که در پایین به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

  • هزینه تحصیل: هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی در روسیه بسیار کمتر از شهریه دانشکده پزشکی در سایر کشورهای پیشرفته است.
  • هزینه بیمه: هزینه بیمه در کشور روسیه به طور قابل توجهی کمتر از هزینه بیمه در سایر کشورهای توسعه یافته می‌باشد.

در مجموع درآمد پزشکان در روسیه کمتر از درآمد پزشکان سایر کشورهای توسعه یافته است اما از آنجایی که هزینه زندگی در روسیه بسیار کمتر است، بنابراین درآمد پزشکان در روسیه بالا به حساب می‌آید و پزشکان در روسیه از استاندارد زندگی بالاتری نسبت به پزشکان برخی دیگر از کشورها برخوردارند.

لازم به ذکر است که مبالغی که در این‌جا قید شده است تنها میانگین درآمدها هستند و درآمد واقعی پزشکان به تخصص، تجربه و موقعیت مکانی آنها نیز بستگی دارد و میزان درآمد آنان متفاوت خواهد بود. برای مثال پزشکانی که در مطب خصوصی کار می‌کنند معمولاً بیشتر از پزشکانی که در بیمارستان‌های دولتی کار می‌کنند درآمد دارند. پزشکانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند معمولاً بیشتر از پزشکانی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند درآمد دارند و پزشکانی که تجربه بیشتری دارند معمولاً درآمد بیشتری نسبت به پزشکانی دارند که تازه شروع به کار کرده اند.

جمع بندی

 

درآمد پزشکان در روسیه موضوعی است که برای افرادی که به دنبال تحصیل، اشتغال و زندگی در روسیه هستند موضوع بسیار پر‌اهمیتی به حساب می‌آید از این رو سعی کردیم در این مقاله به طور دقیق و مفصل با کمک ارقام و آمارجهانی، درآمد پزشکان در روسیه را با سایر کشورها مقایسه کنیم. در پایان به این نتیجه می‌رسیم که علی رغم کمتر بودن میانگین سالانه درآمد پزشکان در روسیه در مقایسه با سایر کشور‌ها، پزشکان در روسیه از استاندارد بالای زندگی برخوردارند و درآمد آنان بسیار قابل توجه است.

مجموعه رادوتا بهترین مؤسسه اعزام دانشجوی پزشکی به روسیه بهترین مسیر برای رسیدن به حرفه پزشکی در روسیه را برای متقاضیان خود ترسیم و آنان را راهنمایی می‌کند.برای کسب اطلاعات جامع و دقیق ‌می‌توانید از طریق تکمیل فرم مشاوره در سایت و یا تماس با شماره‌های مؤسسه با ما در ارتباط باشید.

 

سؤالات متداول

پاسخ

پاسخ

پاسخ

پاسخ

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کنید

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.