تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی + هزینه ها و شرایط جدید

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی یکی از گزینه‌های جذاب برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال آموزش با کیفیت و تجربه‌ای جدید در یک محیط چندفرهنگی هستند. بسیاری از دانشگاه‌های روسیه برنامه‌های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی، مهندسی، اقتصاد و دندانپزشکی. در ادامه به بررسی نکات مهم درباره تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه پرداخته شده است.

شرایط تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی وداروسازی

* تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه شرایط پیچیده ای ندارد و نیازی به داشتن مدرک زبان تافل و آیلس برای گرفتن پذیرش نمیباشد.

** دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را دارند توجه داشته باشند که وزارت بهداشت اجازه تحصیل به زبان انگلیسی را داده است و مدرک تحصیلی دانشجویان را تایید میکند، تنها شرطی که برای تایید مدرک گذاشته است گرفتن مدرک A2 زبان روسی قبل از شروع تحصیل در دانشگاه است.

*** یکی دیگر از شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه گذراندن دوره پادفک انگلیسی است. دانشجویان برای تحصیل در روسیه نیاز به آموزش زبان انگلیسی به صورت تخصصی و مرتبط با رشته انتخابی خود دارند. در دوره های پادفک انگلیسی روسیه برای رشته پزشکی و دندانپزشکی دو درس زیست و شیمی نیز برای آمادگی برای آزمون ورودی هر دانشگاه علاوه بر آموزش زبان انگلیسی ارائه میشود.

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی مورد تایید ایران

دانشگاه های موررد تایید ایران در رشته های پزشکی دندانپرشکی و داروسازی به زبان انگلیسی شامل موارد زیر است:

  1. دانشگاه فدرال کازان: در دانشگاه فدرال کازان امکان تحصیل به هردوزبان انگلیسی و روسی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد. دانشگاه فدرال کازان پادفک انگلیسی را نیز برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی ارائه میکند.
  2. دانشگاه ملی سن پترزبورگ : این دانشگاه هر دو رشته پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه میکند. گرفتن پذیرش در این رشته ها آزمون ورودی کتبی ندارد و نیاز به جمع آوری امتیازات از طریق معدل و آزمون مصاحبه است.
  3. رشته پزشکی دانشگاه پاولوف: دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ تنها رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه میکند و رشته دندانپزشکی این دانشگاه به زبان روسی است.
  4. دانشگاه پیراگوا: این دانشگاه رشته های پزشکی و دندان پزشکی را به زبان انگلیسی نیز ارائه میکند. دانشگاه پیراگوا در شهر مسکو قرار دارد و یکی از دانشگاه های محبوب برای تحصیل پزشکی است.

تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

در کشور روسیه علاوه بر امکان تحصیل پزشکی به زبان روسی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی است، بسیاری از دانشگاه های روسیه به هردو زبان روسی و انگلیسی تدریس میکنند. دانشگاه هایی که رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه میکنند شامل موارد زیر است. در ادامه مقاله شهریه هریک از دانشگاه ها را ذکر خواهیم کرد.

  1. دانشگاه رودن
  2. دانشگاه سچینوا
  3. دانشگاه فدرال کازان
  4. دانشگاه ملی سن پترزبورگ
  5. دانشگاه پاولوف
  6. دانشگاه پیراگوا
  7. دانشگاه آستاراخان
  8. دانشگاه چابکساری
  9. دانشگاه ولووگراد
  10. دانشگاه پسکوف
  11. دانشگاه باشکیر
  12. دانشگاه لوباچفسکی

تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در روسیه تحصیلی دندانپزشکی در روسیه است. این رشته در میان متقاضیان ایرانی تحصیل در روسیه بیشترین طرفدار را دارد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه بسیار پایینتر از سایر دانشگاه های اروپا است.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه 5 سال به طول می انجامد. تعداد دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در رشته دندانپزشکی محدود میباشد و شامل دانشگاه های زیر است:

  1. دانشگاه دندانپزشکی سن پترزبورگ
  2. دانشگاه فدرال کازان دندانپزشکی
  3. دانشگاه پیراگوا دندانپزشکی

هزینه تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی 2024

در بعضی دانشگاه های روسیه تحصیل به زبان انگلیسی هزینه بالاتری نسبت به تحصیل به زبان روسی دارد و در بعضی دانشگاه ها مثل دانشگاه پیراگوا، دانشگاه سینرژی، دانشگاه سچینوا و دانشگاه مدیکال کازان و دانشگاه رودن هزینه کورس انگلیسی و کورس روسی برابر است. در زیر لیست شهریه دانشگاه های روسیه (چه تایید و چه غیر تایید ایران) در دوره رشته پزشکی و دندان پزشکی در جدول آمده است.

شهریه ها بر حسب روبل و دلار میباشد برای تبدیل به تومان از قیمت لحظیه روبل در زیر استفاده نمایید.

نام دانشگاه شهریه پزشکی به انگلیسیشهریه دندانپزشکی به انگلیسی
دانشگاه پیراگوا 750,000950,000
دانشگاه فدرال کازان540,000540,000
دانشگاه پاولوف490,000—-
دانشگاه ملی سن پترزبورگ506,100474,000
دانشگاه نووسیبیرسک6,500—-
دانشگاه سچینوا1,100,0001,100,000
دانشگاه رودن11,00011,000
دانشگاه مچنیکوف440,000—-
دانشگاه آستاراخان201,000201,000
دانشگاه سینرژی5,9006,000
دانشگاه مدیکال کازان475,000495,000
دانشگاه ولووگراد428,000428,000
دانشگاه چابکساری193,000206,000
دانشگاه پسکوف215,000—-
دانشگاه باشکیر299,244299,244
دانشگاه لوباچفسکی350,000370,000

مزایای تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

آموزش با کیفیت: دانشگاه‌های روسیه دارای استانداردهای بالای آموزشی و پژوهشی هستند. برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی توسط استادان مجرب و متخصص تدریس می‌شوند

هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه: تحصیل در روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای غربی هزینه‌های کمتری دارد. شهریه دانشگاه‌ها و هزینه‌های زندگی در روسیه به‌طور کلی پایین‌تر از اروپا و آمریکا است.

فرصت‌های بورسیه: دولت روسیه و برخی از دانشگاه‌ها بورسیه‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند که می‌تواند هزینه‌های تحصیل و زندگی را کاهش دهد.

تجربه فرهنگی متنوع: تحصیل در روسیه به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا با فرهنگ و تاریخ غنی روسیه آشنا شوند و در یک محیط چندفرهنگی تحصیل کنند.

دانشگاه های انگلیسی زبان روسیه طرف قرار داد رادوتا

موسسه اعزام دانشجو به روسیه رادوتا دارای قرارداد رسمی با اکثر دانشگاه های روسیه، به خصوص دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران میباشد. برای گرفتن مشاوره تحصیلی رایگان برای تحصل در روسیه با کارشناسان رادوتا تماس حاصل فرمایید.

در زیر عکس قرار دادها با دانشگاه های روسیه را مشاهده فرمایید.

جمع بندی

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان است. هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی تفاوت چندانی با کورس روسی ندارد و مورد تایید ایران نیز است. برای اطلاع از آخرین وضیعت پذیرش در کورس انگلیسی رشته مد نظر خود میتوانید با گرفتن وقت و یا به صورت تلفتی مشاوره رایگان دیافت کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.