آزمون ورودی دانشگاه های روسیه برای رشته پزشکی و دندانپزشکی

برای پذیرش در دانشگاه های روسیه دانشجویان باید درآزمون ورودی دانشگاه های روسیه شرکت کنند. این ازمون ها مثل ازمون های ایران به صورت واحد یعنی شبیه به کنکور نیست و هردانشگاه ازمون ورودی مخصوص به خود را دارد. قبولی در این ازمون های نسبت به کنکور ایران بسیار اسانتر است و احتمال قبولی بالایی دارد.

پذیرش دانشگاه های روسیه، علاوه بر قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های روسیه، بخصوص برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی، دو شرط اساسی دارد، یکی داشتن شرایط تحصیل در روسیه و دیگری گذراندن دوره پادفک است.

در ادامه این مقاله از رادوتا درصد های مورد نیاز برای گرفتن پذیرش در هریک از دانشگاه ها و نمونه سوالات هردانشگاه را میتوانید ببینید.

منابع آزمون های ورودی دانشگاه های روسیه پزشکی و دندانپزشکی

هر یک از دانشگاه های روسیه برای پذیرش دانشجویان بین المللی آزمون های ورودی برگزار میکنند. آزمون ورودی پزشک و دندانپزشکی دانشگاه های روسیه شامل دروس زیست، شیمی، زبان روسی یا زبان انگلیسی میباشد.

افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه را دارند میتوانند در ازمون ورودی دانشگاه های انگلیسی زبان روسیه ثبت نام کنند و درصورتی که قصد تحصیل به زبان روسی را دارند باید در ازمون وردی زبان روسی شرکت کنند.

 

تعداد دفعات برگزار آزمون ها

برخی دانشگاه های روسیه آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی را در چند مرحله برگزار میکنند، دلیل این امر معمولا مشکلات اینترنت است.

دانشگاه فدرال کازان برای پذیرش 2024 آزمون های ورودی خود را در 5 مرحله به صورت آنلاین برگزار کرد و برای پذیرش ورودی 2025 آزمون هارا در دو مرحله به صورت حضوری برگزار کرد. انتظار میرود که در سال آینده نیز آزمون های این دانشگاه به صورت حضوری برگزار شوند.

دانشگاه پیراگوا آزمون ورودی خود را درسال 2024 در تهران نیز برگزار کرد این آزمون ها در دو مرحله به صورت حضوری در تهران برگزار شد تاریخ برگزاری مرحله اول 11 جولای و تاریخ برگذاری مرحله دوم 17 آگوست بود.

دانشگاه پاولوف آزمون ورودی را دو مرحله به صورت آنلاین برگزار کرد.

دانشگاه سچینوا به توجه به ظرفیت بالایی که برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دارد آزمون وردی را به دفعات بیشتری بگزار میکند. این دانشگاه معمولا آزمون ورودی را برای هر 15 تا بیت نفر که ثبت نام کنند برگزار میکند، این آزمون ها تاریخ و فاصله مشخصی برای برگزاری ندارند.

دانشگاه مدیکال کازان آزمون ورودی را در دو مرحله به صورت آنلاین برگزار میکند و سوالات این آزمون شامل دروس زبان انگلیسی و شیمی میباشد. این ازمون ها در تاریخ های 13 جولای و 22 آگوست برگزار شده اند.

تاریخ برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های روسیه

به طور کلی اکثر دانشگاه های روسیه آزمون ورودی خود را در ماه های تیر و مرداد برگزار میکنند.

نام دانشگاه مرحله اول مرحله دوم
دانشگاه فدرال کازان 24 جولای 16 جولای
دانشگاه مدیکال کازان 13 جولای 22 آگوست
دانشگاه پیراگوا 11 جولای 17 آگوست
دانشگاه سچینوا تاریخ آزمون پس از 15 نفر مشخص میشود

برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های روسیه به صورت آنلاین

دانشگاه‌های روسیه در سال‌های اخیر، به‌ویژه پس از همه‌گیری COVID-19، به برگزاری برخی از آزمون‌های خود به صورت آنلاین روی آورده‌اند. برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های روسیه به صورت آنلاین به خصوص برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، جذابیت زیادی پیدا کرده است. برگزاری آزمون‌های آنلاین در دانشگاه‌های روسیه در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیز در برخی موارد امکان‌پذیر شده است.

دانشگاه هایی که آزمون های ورودی خود را به صورت آنلاین برگزار میکنند شامل:

  1. دانشگاه سچینوا
  2. دانشگاه مدیکال کازان
  3. دانشگاه پاولوف
  4. دانشگاه پدیا

سیستم‌های مدیریت آنلاین آزمون ورودی دانشگاه های روسیه

  • پلتفرم‌های آنلاین: دانشگاه‌های روسیه برای برگزاری آزمون‌های آنلاین از پلتفرم‌های مختلفی استفاده می‌کنند، مانند  Moodle، Zoom، و پلتفرم‌های آموزشی داخلی که به دانشجویان امکان می‌دهند به صورت امن و کارآمد آزمون‌ها را برگزار کنند.
  • نظارت آنلاین: در بسیاری از آزمون‌های آنلاین، نظارت بر آزمون از طریق وب‌کم یا نرم‌افزارهای خاص انجام می‌شود تا از تقلب جلوگیری شود.

 

نمرات قبولی در ازمون ورودی دانشگاه های روسیه

تعدادی از دانشگاه های روسیه برای پذیرش دانشجویان بین المللی حداقل درصد در دروس را مشخص کرده اند.

حداقل درصد ها برای دانشگاه مدیکال کازان :

  1. داروسازی: شیمی 50% و بالاتر; انگلیسی 45% و بالاتر؛ زیست شناسی 45 به بالا
  2. دندانپزشکی: شیمی 55% و بالاتر; انگلیسی 55% و بالاتر؛ زیست شناسی 55 به بالا
  3. پزشکی عمومی: شیمی 65% به بالا; انگلیسی 65% و بالاتر؛ زیست شناسی 65 به بالا

 

درجه سختی آزمون ورودی دانشگاه های روسیه

نمونه سوالات ازمون های ورودی دانشگاه های روسیه

5/5 - (1 امتیاز)