دانشگاه های پزشکی روسیه

در این نوشته از مطالب سایت رادوتا قصد داریم دانشگاه های پزشکی روسیه را به شما معرفی کنیم. کارشناسان رادوتا در این مطلب اطلاعات کلی شامل شهریه، خوابگاه، رنکینگ، شرایط پزیرش دانشگاه ها را گردآوری کرده اند. این لیست شامل 10 دانشگاه پزشکی روسیه است که میتوان گفت بهترین دانشگاه های پزشکی در روسیه هستند. یکی از مهم ترین  شرایط تحصیل در دانشگاه های روسیه، قبولی در آزمون ورودی میباشد در صفحات هر یک از دانشگاه ها میتوانید تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون را ببینیند.

اگر اولویت شما برای انتخاب دانشگاه پزشکی روسیه، قیمت شهریه دانشگاه است ما در ادامه یک لیست از شهریه دانشگاه برای شما آماده کرده ایم.

دانشگاه های پزشکی روسیه بر اساس رنکینگ جهانی

 

نام دانشگاه پزشکی در روسیه رنک جهانی QS در سال 2025
لومونوسف 94
ملی سن پترزبورگ 365
فدرال کازان 401
سچینوا 791-800
رودن 316
نووسیبیرسک 442
پیراگوا 301-350
توسک 431
پاولوف 451-500
مدیکال کازان 651-700
دانشگا پدیا سن پتزبورگ
دانشگاه آستاراخان
دانشگاه ولووگراد
دانشگاه پسکوف 5762
دانشگاه باشکیر
دانشگاه مچنیکوف 601-650

 

شهریه 12 دانشگاه پزشکی روسیه:

نام دانشگاه کورس زبان انگلیسی کورس زبان روسی
دانشگاه نووسیبیرسک 6500 $ 6500 $
دانشگاه سچینوا 1.100.000 R 1.100.000 R
دانشگاه رودن 11.000 $ 9.450 $
دانشگاه فدرال کازان 540.000 R 397.400 R
دانشگاه پاولوف 490.000 R 390.000 R
دانشگاه ملی سن پترزبورگ 506.100 R 466.500 R
دانشگا پدیا 330.000 R
دانشگاه آستاراخان 183.265 R 172.212 R
دانشگاه ولووگراد 428.000 R 277.000 R
دانشگاه پسکوف 215.000 R 188.400 R
دانشگاه باشکیر 299.244 R 299.244 R
دانشگاه چابکساری 193.000 R 180.000 R

 

دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران

هرساله وزارت بهداشت ایران تعدادی دانشگاه را در لیست دانشگاه های مورد تایید خود قرار میدهد. درمیان دانشگاه های روسیه، در سال 2024، تعداد 8 دانشگاه از دانشگاه های روسیه را تایید کرد.

دانشگاه های پزشکی روسیه که مورد تایید ایران قرار گرفتند شامل موارد زیر هستند:

  1. دانشگاه پزشکی لومونوسف
  2. دانشگاه پزشکی ملی سن پترزبورگ
  3. دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ
  4. دانشگاه پزشکی پیراگوا
  5. دانشگاه فدرال کازان
  6. دانشگاه نووسیبیرسک
  7. دانشگاه سماشکو
  8. دانشگاه پزشکی پاولوف

پادفک دانشگاه های پزشکی روسیه:

دانشگاه های پزشکی روسیه برای دانشجویان بین المللی خود دوره های آمادگی یا پادفک را برای آموزش زبان روسی در سطح A2  برگزار میکنند. هزینه دوره پادفک در هر دانشگاه باتوجه به طول دوره و حضوری یا آنلاین بودن دوره پادفک متفاوت است.

برای انتخاب پادفک ایده آل نیازی به ثبت نام دریک دوره پادفک گران قیمت نیست پیش نیار انتخاب دوره آگاهی از کیفیت و به خصوص سطح زبان دوره است، با استفاده از تجربه مشاوران رادوتا پادفک متناسب خود را انتخاب کنید.

 

بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه

بهترین دانشگاه پزشکی روسیه

  1. پزشکی در دانشگاه لومونوسف: دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو (MSU) دارای بالاترین رتبه در روسیه است که در بین 150 رتبه برتر جهانی QS World University Rankings جایگاه ثابتی دارد. این دانشگاه که یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه به حساب می آید، بلندترین ساختمان آموزشی جهان را در خود جای داده و میزبان بیش از 47000 دانشجو است که هر ساله پذیرای 4000 دانشجوی بین المللی است.

 

  1. پزشکی در دانشگاه مدیکال کازان: دانشگاه پزشکی دولتی کازان (KSMU) یکی از پیشروترین و قدیمی ترین دانشکده های پزشکی در روسیه است. KSMU که در سال 1814 به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه امپراتور کازان تأسیس شد، در حال حاضر یک مؤسسه آموزشی دولتی چند سطحی وزارت بهداشت روسیه است که از استانداردهای آموزش پزشکی از طریق توسعه مداوم علوم زیست پزشکی و بالینی برای بهبود سلامت جمعیت فراتر می رود.

 

 

  1. پزشکی در دانشگاه فدرال کازان: دانشگاه فدرال کازان یک مرکز شناخته شده برتری دانشگاهی است که در اشکال مختلف همکاری بین المللی درگیر است. دومین دانشگاه قدیمی روسیه است که تعدادی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

بیش از 10500 دانشجوی بین المللی از حدود 101 کشور در برنامه های آکادمیک در دانشگاه فدرال کازان ثبت نام می کنند. چشم انداز بین المللی دانشگاه در فرصت های تحقیق و تبادل نیز منعکس می شود – دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه KFU در برنامه های تحقیقاتی و تبادل دوجانبه با بیش از 370 شریک در 70 کشور شرکت می کنند. با دانشگاه فدرال کازان که همیشه به عنوان پلی بین شرق و غرب در نظر گرفته شده است، می توانید دنیایی از ایده ها، تنوع و فرهنگ را کشف کنید. شما می آموزید، رشد می کنید و پتانسیل های خود را هم در کلاس درس و هم خارج از آن کشف خواهید کرد.

  1. پزشکی در دانشگاه نووسیبیرسک: این دانشگاه واقع در شهر نووسیبیرسک دومین شهر بزرگ روسیه است.

طبق گفته ریاست دانشگاه نووسیبیرسک : با نگاهی به آینده دانشگاه پزشکی دولتی نووسیبیرسک، می توان با اطمینان گفت که این دانشگاه مانند همیشه به رشد خود ادامه خواهد داد. 85 سال پیش NSMU فقط یک دانشکده داشت. امروز 6 دانشکده داریم اما این محدودیت ما نیست.

موسسات مراقبت های بهداشتی عمومی به پزشکان، حسابداران، وکلا، متخصصین مراقبت های بهداشتی عمومی نیاز دارند. ما با شکستن کلیشه‌ها، مدرن‌سازی فرآیند آموزش، تعیین استانداردهای بالا برای معلمان و دانش‌آموزان به رشد خود ادامه خواهیم داد تا متخصصان فوق‌العاده آموزش دیده در مراقبت‌های بهداشت عمومی را در اختیار جامعه قرار دهیم.

 

  1. پزشکی در دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیروگوف روسیه : یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین دانشگاه های روسیه است. RNIMU به نام I. پیراگوا تنها دانشگاه پزشکی در روسیه است که رده دانشگاه تحقیقات ملی به آن اختصاص دارد. همچنین به عنوان “دوم در مسکو” شناخته می شود، یک سازمان مادر از خوشه فناوری های پزشکی مسکو “یوژنی” است که بیش از 20 سازمان علمی و تولیدی را برای هماهنگ کردن تلاش ها برای توسعه فناوری های جدید پزشکی و اجرای آنها در مراقبت های بهداشتی عملی بر اساس اصول ترجمه ای متحد می کند. پزشکی، و هماهنگ کننده خوشه پزشکی علمی و آموزشی اروپای شرقی است.
  2. دانشگاه پاولوف : اولین دانشگاه پزشکی دولتی سنت پترزبورگ پاولوف در سال 1998 در شهر سن پترزبورگ تاسیس شد. در سپتامبر 1897 به عنوان یک موسسه پزشکی برای زنان فعالیت داشت و اولین موسسه در روسیه و کل اروپا بود که این کار را برای زنان انجام داد.

دوره MBBS در پاولوف اول ایالت سن پترزبورگ دارای ترکیبی منحصر به فرد از بهترین پزشکی روسیه است. پزشکی این دانشگاه شامل سنت های آموزشی و نظام آموزشی غرب میباشد.

بهترین دانشگاه های غیر تایید روسیه :

لیستی که در ادامه در اختیار شما قرار دادیم شامل دانشگاه های غیر تایید ایران در روسیه است. علی رغم اینکه این دانشگاه ها مورد تایید نیستند، مدرک پزشکی این دانشگاه ها دراکثر کشور های اروپایی، کانادا و آمریکا تایید شده است.

توجه داشته باشد که گرفتن پذیرش پزشکی در این دانشگاه ها به مراتب راحت تر از دانشگاه های تایید است و همینطور طبق جدول هزینه ها که بالاتر مشاهده نمودید اکثرا شهریه پزشکی پایین تری در میان دانشگاه های پزشکی روسیه دارند.

  1. پزشکی در دانشگاه مچنیکوف

این دانشگاه واقع در شهر مسکو است. رشته پزشکی در این دانشگاه 6 ساله است و شهریه سالیانه برابر 420 هزار روبل برای کورس زبان انگلیسی و 331 هزار روبل برای کورس روسی است.

  1. پزشکی در دانشگاه آستاراخان
  2. پزشکی در دانشگاه سینرژی
  3. دانشگاه پزشکی پدیا سن پترزبورگ

این دانشگاه واقع در شهر سن پترزبورگ است. طول مدت تحصیل پزشکی در این دانشگاه 6 سال و هزینه شهریه سالانه 330,000  روبل دارد.

  1. پزشکی در دانشگاه مندلیف
  2. پزشکی در دانشگاه ولووگراد
  3. پزشکی در دانشگاه باشکیر
  4. پزشکی در دانشگاه پسکوف

 

جمع بندی

کشور روسیه دارای تعداد زیادی دانشگاه پزشکی است کارشناسان رادوتا در میان این دانشگاه های سعی داشتنتد بهترین هارا به شما معرفی کنند.

قبل از شروع مراحل مهاجرت تحصیلی به روسیه برای تحصیل پزشکی، از آخرین شرایط تحصیل پزشکی در روسیه مطلع باشید.

منبع: https://www.topuniversities.com/

4.8/5 - (13 امتیاز)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.